Κυβέρνηση: Γενναία επιδότηση 80 εκατ. ευρώ στους εφοπλιστές μέσω του «μεταφορικού ισοδύναμου»
Κυβέρνηση: Γενναία επιδότηση 80 εκατ. ευρώ στους εφοπλιστές μέσω του «μεταφορικού ισοδύναμου»
Μία ακόμα γενναία επιδότηση ύψους 80 εκατ. ευρώ στους εφοπλιστές προσφέρει η κυβέρνηση της ΝΔ, «καμουφλαρισμένη» πίσω από την «κουρτίνα» του λεγόμενου «μεταφορικού ισοδύναμου».
Συγκεκριμένα δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση βάσει της οποίας:
Καθορίζεται το ποσό που καταβάλλεται για την εφαρμογή του έργου του Μεταφορικού Ισοδύναμου για το έτος 2020, στο ποσό των 80.000.000,00 ευρώ. Το ποσό αυτό θα κατανεμηθεί για την εφαρμογή του μέτρου σε επιβάτες, εμπορεύματα και καύσιμα.
Ωστόσο πίσω από τη φαινομενικά …«ευεργετική» παροχή προς τους νησιώτες που λανσάρει η κυβέρνηση τα χρήματα θα καταλήξουν μέχρι κεραίας στις τσέπες των εφοπλιστών.
Το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο» προβλέπει ότι το κόστος μεταφοράς με το πλοίο για επιβάτες και εμπορεύματα θα είναι αντίστοιχο με το κόστος που ισχύει στα χερσαία μέσα μεταφοράς για την ίδια απόσταση. Ο επιβάτης που θα είναι δικαιούχος του μεταφορικού ισοδύναμου θα πληρώνει κανονικά το εισιτήριο και στη συνέχεια, αφού έχει συμπληρώσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα του TAXIS, θα επιστρέφεται στο λογαριασμό του η διαφορά.
Το μέτρο εφαρμόστηκε προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες των νησιωτών από την αύξηση του ΦΠΑ και στα νησιά.
Ποια είναι όμως η πραγματικότητα; Οι εφοπλιστές εξακολουθούν να καθορίζουν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων ανενόχλητοι και χωρίς καμιά κρατική παρέμβαση και έλεγχο. Αυξάνουν λοιπόν τις τιμές των εισιτηρίων παρότι επιδοτούνται με εκατομμύρια, είτε απευθείας για τις λεγόμενες άγονες γραμμές, είτε έμμεσα για το μεταφορικό ισοδύναμο! Με τον τρόπο αυξάνουν συνεχώς τα κέρδη τους.
Το “μεταφορικό ισοδύναμο” όχι μόνο δεν αποκλείει, αλλά – το αντίθετο – ανοίγει την όρεξη των εφοπλιστών να αυξάνουν τις τιμές των εισιτηρίων κατά βούληση.
— Στις αρχές του 2020 οι εφοπλιστές αύξησαν μέχρι και 10% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με πρόσχημα το ακριβότερο ναυτιλιακό καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που πρέπει να χρησιμοποιούν λόγω ευρωπαϊκής οδηγίας.
— Τα τελευταία 5 χρόνια (από τον Ιούλη του 2015) μέχρι τώρα, από τις απανωτές αυξήσεις, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 31%! Μάλιστα μέσα σε αυτά τα χρόνια λάμβαναν κανονικά τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, ενώ τα τελευταία τρία βάζουν χέρι και στα χρήματα από το μεταφορικό ισοδύναμο.
Τα κέρδη και οι κρατικές επιδοτήσεις λοιπόν αυξάνονται. Μάλιστα χρήματα από τον κρατικό κορβανά εισπράττει το εφοπλιστικό κεφάλαιο είτε εκτελέσει όλα τα δρομολόγια είτε όχι! Τα χρήμα ρέει όταν πολλές φορές οι εφοπλιστές αφήνουν για πολλές μέρες τα νησιά το χειμώνα με το ένα ή το άλλο πρόσχημα χωρίς πλοίο. Όπως για παράδειγμα γίνεται σήμερα με την πανδημία του κορωνοϊού όπου έχουν ελαχιστοποιηθεί τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές με τα νησιά να αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού…
Ακολουθεί το ΦΕΚ με το απόφαση για το «μεταφορικό ισοδύναμο»:
Μία ακόμα γενναία επιδότηση ύψους 80 εκατ. ευρώ στους εφοπλιστές προσφέρει η κυβέρνηση της ΝΔ, «καμουφλαρισμένη» πίσω από την «κουρτίνα» του λεγόμενου «μεταφορικού ισοδύναμου».
Συγκεκριμένα δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση βάσει της οποίας:
Καθορίζεται το ποσό που καταβάλλεται για την εφαρμογή του έργου του Μεταφορικού Ισοδύναμου για το έτος 2020, στο ποσό των 80.000.000,00 ευρώ. Το ποσό αυτό θα κατανεμηθεί για την εφαρμογή του μέτρου σε επιβάτες, εμπορεύματα και καύσιμα.
Ωστόσο πίσω από τη φαινομενικά …«ευεργετική» παροχή προς τους νησιώτες που λανσάρει η κυβέρνηση τα χρήματα θα καταλήξουν μέχρι κεραίας στις τσέπες των εφοπλιστών.
Το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο» προβλέπει ότι το κόστος μεταφοράς με το πλοίο για επιβάτες και εμπορεύματα θα είναι αντίστοιχο με το κόστος που ισχύει στα χερσαία μέσα μεταφοράς για την ίδια απόσταση. Ο επιβάτης που θα είναι δικαιούχος του μεταφορικού ισοδύναμου θα πληρώνει κανονικά το εισιτήριο και στη συνέχεια, αφού έχει συμπληρώσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα του TAXIS, θα επιστρέφεται στο λογαριασμό του η διαφορά.
Το μέτρο εφαρμόστηκε προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες των νησιωτών από την αύξηση του ΦΠΑ και στα νησιά.
Ποια είναι όμως η πραγματικότητα; Οι εφοπλιστές εξακολουθούν να καθορίζουν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων ανενόχλητοι και χωρίς καμιά κρατική παρέμβαση και έλεγχο. Αυξάνουν λοιπόν τις τιμές των εισιτηρίων παρότι επιδοτούνται με εκατομμύρια, είτε απευθείας για τις λεγόμενες άγονες γραμμές, είτε έμμεσα για το μεταφορικό ισοδύναμο! Με τον τρόπο αυξάνουν συνεχώς τα κέρδη τους.
Το “μεταφορικό ισοδύναμο” όχι μόνο δεν αποκλείει, αλλά – το αντίθετο – ανοίγει την όρεξη των εφοπλιστών να αυξάνουν τις τιμές των εισιτηρίων κατά βούληση.
— Στις αρχές του 2020 οι εφοπλιστές αύξησαν μέχρι και 10% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με πρόσχημα το ακριβότερο ναυτιλιακό καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που πρέπει να χρησιμοποιούν λόγω ευρωπαϊκής οδηγίας.
— Τα τελευταία 5 χρόνια (από τον Ιούλη του 2015) μέχρι τώρα, από τις απανωτές αυξήσεις, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 31%! Μάλιστα μέσα σε αυτά τα χρόνια λάμβαναν κανονικά τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, ενώ τα τελευταία τρία βάζουν χέρι και στα χρήματα από το μεταφορικό ισοδύναμο.
Τα κέρδη και οι κρατικές επιδοτήσεις λοιπόν αυξάνονται. Μάλιστα χρήματα από τον κρατικό κορβανά εισπράττει το εφοπλιστικό κεφάλαιο είτε εκτελέσει όλα τα δρομολόγια είτε όχι! Τα χρήμα ρέει όταν πολλές φορές οι εφοπλιστές αφήνουν για πολλές μέρες τα νησιά το χειμώνα με το ένα ή το άλλο πρόσχημα χωρίς πλοίο. Όπως για παράδειγμα γίνεται σήμερα με την πανδημία του κορωνοϊού όπου έχουν ελαχιστοποιηθεί τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές με τα νησιά να αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού…
Ακολουθεί το ΦΕΚ με το απόφαση για το «μεταφορικό ισοδύναμο»: